niedziela, 21 lutego 2016

Trochę reklamy / A kind of advertisement

Trochę reklamy.
Biżuterię robię od trzech lat. Początki były różne, postępy powolne. Pierwsze kolczyki mam jako pamiątkę mojej nieudolności i dobrych chęci. Szóste sprzedałam i uważałam to za wielki sukces.
Zwyczajnie kocham to robić - nie robię masowo prostych wzorów, wolę unikaty i pojedyncze egzemplarze. Stawiam na staranność i jakość.
Korzystam tylko z dobrych materiałów. Często przypomina mi się przysłowie francuskiej koleżanki, która tłumaczyła mi jak zrobić dobry pasztet - jeśli dasz byle co nie ma możliwości uzyskania czegoś super. I tego się trzymam.
Nie lubię tanich materiałów - sznurki nylonowe można wykorzystać do nauki, ale na pewnym etapie takiej biżuterii brakuje delikatności i niestety trwałości. Wiskoza lub acetat jest zdecydowanie trwalszy i lepiej się prezentuje.
Bardzo lubię sznurki amerykańskie i czeskie, nie korzystałam z rosyjskich, ale mam ochotę wypróbować. Mają przepiękną gamę kolorystyczną.
Kaboszony - najbardziej lubię naturalne kamienie, Swarki, ręcznie robione guziki itp.

A kind of advertisement.
I've been making jewellery for three years. The beginning was tough, progress was slow. The first earrings I made I still have had as a memory of my inefficiency and good will. The sixth one I sold and I considered this as my great success. I just love doing it - I don't make a simple patterns in mass, I prefer the single, unique copy. I choose precision and quality.
I use only good materials. I still have in mind my French colleague's adage as she told me how to make a good pâté - if you use anything there is not possible to achieve a great effect. So I've been keeping this approach.
I don't like cheap materials - nylon cords can be used for learning, but at some level the jewellery made of such materials doesn't have subtlety and longevity. Viscose or acetate are definitely more sustainable and look better.
I like American and Czech  cords, I've never had Russian ones but I'm going to try them. They have beautiful colours.
Cabochons - I prefer natural stones, Swarovskis, hand made buttons, etc.

I wreszcie wykończenie. Całość powinna być estetyczna, lewa strona ładnie wykończona. Ja stosuję haft koralikowy, który ładnie ozdabia lewą stronę. Przykład:

An edit. It should be esthetic, left side must be finished well. I use embriodery technique which makes a left side completed. The example:






Komentarze mile widziane- może ktoś poleci coś z czego sam korzysta??
The comment are more than welcome - maybe someone would recommend something?

Pozdrawiam.
P.S I jeszcze moje ostatnie kolczyki.

Regards
P.S. And my last earrings.




3 komentarze:

  1. ooo ;] te drugie, kolorowe, są całkiem w moim stylu ;]

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zerknęłam na Twój blog- już wiem, że sama też możesz zrobić:)

    OdpowiedzUsuń